dinsdag 22 november 2011

Tragisch..

Lieve lezers.

Graag wil ik met jullie wat delen. Iets persoonlijks, wat helemaal niet persoonlijk zou moeten zijn. of juist wel?

Maandagmiddag rond half 3 is er een meisje overleden. Vlakbij het huis waar ik het gewoond, en waar mijn ouders nu nog wonen. Ze was 19 jaar, en is -hoogstwaarschijnlijk- expres voor een bus gaan staan, die haar helaas niet op tijd zag. Ze was op slag dood.

Het vreemde is, dat het eerste wat je hoort is; een 19 jarig meisje uit mijn woonplaats, op die bekende straat, dood. vervolgens ga je nadenken, kende ik haar? Dus via facebook gingen er allerlei gesprekken rond, over wie het zou kunnen zijn. Meisjes die riepen; mijn vriendinnen dachten dat ik het was! en verschillende namen, die achteraf niet de namen van dit meisje bleken te zijn geweest. Uiteindelijk toch gehoord wie ze nou echt was. Ik kende haar niet, maar ik vind het nieuws toch best wel eng..

Een meisje van mijn eigen leeftijd. In mijn oude straat. Diezelfde avond moest ik over die weg naar mijn toneelles (waar later nog een filmpje over volgt), en ik voelde me raar. Ik had een zaklampje mee, omdat mijn voorlicht kapot was. Maar ik voelde me alsof ik aan het gluren was naar bewijsstukken.. Maar natuurlijk niet, de straat was niet meer afgezet, en er waren geen sporen te zien. Gelukkig maar ook.

Ik hoop dat dit meisje een waardige gedenkplek krijgt.

Sorry, dit is geen vrolijk bericht, maar ik wilde het wel even kwijt. Lieve Phebe, Rust zacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten